تروریسم چیست؟ تروریست کسیت؟
منشاء خبر: رادیو صدای روسیه منشاء خبر: رادیو صدای روسیه

چه کسی حاضر است پدیده تروریسم و تروریسم دولتی را تعریف کند؟

خبر از خبرگزاریها، سؤالات فوق از من، پاسخ از...؟

گروه زنان افغان مورد هدف بمباران نیروهای هوایی ناتو قرار گرفت و در نتیجه هشت نفر کشته شدند

 

http://persian.ruvr.ru/2012_09_16/88405335/

هشت زن افغان کشته و بسیاری از زنان دیگر در نتیجه بمباران نیروهای هوایی ناتو در ولسوالی آلینگر در استان شرقی لغمان افغانستان کشته شدند. روز یکشنبه خبرگزاری "پژواک" با استناد به نمایندگان رسمی مقامات محلی این خبر را گزارش داده است.

به گفته نمایندگان شورای توسعه ولسوالی آلینگر، روز شنبه هواپیماهای ناتو به طور اشتباه زنان افغانی را مورد هدف قرار دادند . شب زنان مشغول به جمع آوری هیزم در شاخه کوه دره نورلام بودند، ناتو آنها را با شورشیان اشتباه کرد. زنان و کودکان محلی به دلیل بیکاری شبها مشغول به جمع آوری چوبها در دامنه کوه هستند تا سپس آنان را در بازار بفروشند.

با این حال سرویس مطبوعاتی نیروهای بین المللی کمک به امنیت در افغانستان (ISAF) گفت که در همان منطقه گروه شورشیان با جمعیت تا ۴۵ نفر کشف شد. پس از روشن شدن نقل مکان گروه مورد بمباران قرار گرفت و این عمل که به کشته شدن تعداد زیادی از شبه نظامیان منجر شد.

سرویس مطبوعاتی فرماندار استان لغمان گفت که دولت استان اطلاعات در مورد مرگ زنان در آلینگر را از منابع غیر رسمی دریافت کرد. در این راستا، یک کمیسیون تحقیقاتی این حادثه تشکیل شده است.

 

سیری در خبر و تعریفی از  تروریسم:

خبر کوتاه، اما جانگذار کشته شدن زنان محروم و مظلوم افغانستان در آلینگر، متاسفانه مورد منحصر بفردی نبوده و نیست و بر اساس روند حوادث، با قطعیت می توان که آخری هم نخواهد بود. نیروهای تروریسم بین الملل، از یازده سال پیش، صدها هزار زن و مرد و کودک افغانستان را در حملات متعدد، در کوه و دشت، در راه و در خیابان، در عزا و عروسی، در شهرها و دهات، در خانه و کاشانه محقر خود کشته اند و متاسفانه هنوز پایانی بر فاجعه مردم این کشور دلاورخیز، که در زیر سم وحوش استعمار ضجه می کند، متصور نیست. آنچه که در افغانستان همه روزه روی می دهد، با هیچ یک از موازین و قوانین و قواعد انسانی، جز تروریسم بعنوان سیاست دولتی استعمارگران غرب مطابقتی ندارد. از همه کسانی که در این تبیین تردید دارند و بطور کلی رد می کنند، تقاضا می شود: تعریف و برداشت خودشان را از پدیده تروریسم و تروریسم دولتی ارائه دهند.

حال، تعریف من از عبارت تروریسم: ایجاد رعب و وحشت، بکارگیری هر نوع خشونت بمنظور هراس افکنی در کل جامعه، تهدیدات سیستماتیک و بالاخره، کشتار و قتل عام غافگیرانه انسانها به هر روش ممکن. صرفنظر از اینکه این روش از طرف فرد، گروه، دسته، حزب، سازمان یا دولت و مقامات دولتی اتفاق بیافتد، فرقی ندارد، به همان نام مجری اش نامیده میشود. آنچه در طول بیش از ده سال در افغانستان و دیگر کشورهای اشغال شده جهان روی داده و می دهد، چیزی جز تروریسم دولتی غرب نیست.


September 17th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی